a

Latest Posts:

Sorry, no posts matched your criteria.

Follow Us:

Back To Top

Gratulerer! Søknaden
din er sendt inn!
Du bør nå ha fått en
bekreftelse på at vi
har mottatt søknaden
på din e-post! Sjekk
søppelposten din og ta
kontakt hvis du ikke
finner den!

Søknaden din er sendt inn!!!

Hva skjer med søknaden din nå?

Du får en automatisk bekreftelse på e-post om at vi har mottatt søknaden din. Hvis du ikke får denne e-posten i løpet av noen minutter må du ta kontakt med oss så skal vi hjelpe deg!

Våre dyktige medarbeidere, Ilona og Hanna i administrasjonen, arkiverer og sorterer søknadene og legger de fram for faglærerene.

Faglærerne våre, Grethe og Bård, leser gjennom søknadene i uke 16, ser på arbeidene og lager en prioriteringsliste. Vi prioriterer etter kvalitet på arbeidene, motivasjon for å gå på skolen og etter hvorvidt du fremdeles har rett til videregående opplæring.

Du får svar på søknaden den 30. april og har da to uker på å takke ja til skoleplassen.

Når du har takket ja til skoleplassen får du tilsendt en faktura på kr 2000,- i depositum. Innbetalt depositum er din garanti for skoleplass og er et administrasjonsgebyr. Husk at etter angrerettloven kan studieplassen sies opp 14 dager etter innbetalt forskudd. Dette gebyret blir trukket fra semesteravgiften din når du starter opp til høsten.

Viktige datoer:

15. april: Søknadsfrist

23. april: Siste møte i opptakskomiteen.

30. april: Du får svar på søknaden din.

14. mai: Siste frist for å akseptere skoleplass.

Husk at du nå har 14 dagers angrerett etter at du har betalt depositum for skoleplass!

28. mai: Restplasser annonseres, vi behandler søknader som kommer inn etter denne fristen fortløpende